Alla inlägg under februari 2014

Av Idaa Blomkvist - 28 februari 2014 21:28

Idag behöver jag inte avsluta städningen! 

Har haft tokont idag så min älskade sambo och hans syster delar på det lilla som är kvar vilket känns helt underbart.


Sen blir det mys i soffan med chips och dipp och förhoppningsvis en bra film! :)

Av Idaa Blomkvist - 28 februari 2014 08:04

Drömde ännu en gång att min Sambo va otrogen mot mig och han lämnade mig för henne nu när det är 4 veckor kvar till BF.

Hon va smalare och snyggare än mig och inte alls lika "tjatig" på honom.
Så han valde henne istället. Visade sig även att han varit otrogen mot mig med henne i ca 8 månader "/

Vaknade med tårar i hela ansiktet och grät så jag knappt fick någon luft. Hatar dom här drömmarna. Han är ju hela min värld, vill aldrig att han lämnar mig!

Av Idaa Blomkvist - 28 februari 2014 02:11

Att ha bechtrew är inte ett dugg skönt. Det gör ont i muskler och leder främst i ryggen och man blir väldigt trött. Jag har problem med rygg och höft vilket inte direkt är ett plus under graviditeten.
Bara för att jag har bechtrew som är en osynlig sjukdom för blotta ögat så har folk väldigt svårt att förstå hur ont det gör.


Under smärtoperioderna vaknar man på morgonen och försöker hitta nya alternativ att ta livet av sig på. Efter ett tag med funderingar så skjuter man undan tanken och masar sig upp. Sen tar man en promenad med hundarna ( träning och rörelse hjälper rätt bra som smärtlindring ). Man kommer in igen, sätter sig i soffan och blir direkt stel som en pinne. Man gråter lite för att man helt enkelt blir så förbannad pga smärtan.

Sedan tar man och vilar ett tag eftersom smärta+promenad redan kört slut på en.
Man har gått upp 05.00 och redan vid 09.00-10.00 måste man vila en timme eller två.

Sedan vaknar man igen och dom där tankarna kommer tillbaka så man ligger och funderar ett tag för att sedan masa sig upp ur sängen.
Man börjar plocka lite hemma, diskar lite sen går med hundarna och då är krafterna slut igen.. Så vid 14.00 tar man ännu en vilopaus.

Sen kommer sambon hem och han vill ha mat, så det är bara att laga mat och försöka städa det sista.
Efter det hoppar man motvilligt in i duschen och tycker det är skönt med värme på kroppen. Sen hoppar man ur duschen och får ont igen pga kylan.

Sen sätta sig i soffan och kolla lite på tv, man bävar för att behöva gå där ifrån... Så vid ca 20.00 måste man lägga sig och vila IGEN för att smärtan tar alla krafter.

Sen upp igen och greja med hundar mm för att sedan sova skitdåligt hela natten pga smärta i ryggen. Sen börjar man om igen dagen efter.

Och sen vill folk att man ska åka dit och åka dit och göra det där och det där. Sen blir dom sura/besvikna när man säger att man inte orkar.
Bara för att sjukdommen inte syns behöver det inte betyda att den inte finns där. Den är smärtsam och tar all energi från resten av kroppen...

that's my everyday story!

Av Idaa Blomkvist - 27 februari 2014 21:31

Min sambo plockade undan lite papper sen gav han upp med att städa. Så då får denna höggravida kvinna som blivit sängbeordrad städa istället!
Hoppas det inte sätter igång värkarna bara, önska mig lycka till! :)

Av Idaa Blomkvist - 27 februari 2014 19:59

Förvärkarna blir bara värre och värre... Men dom kommer inte så ofta iallafall!

Så nu blir det ta det lugnt i soffan så inte bebis pluppar ut! :)

Av Idaa Blomkvist - 27 februari 2014 06:01

Åkte till förlossningen igår för att jag hade värkar. Fick en tablett som stoppar värkarna så bebis ska hålla sig inne ett tag till. Mådde så sjukt dåligt efter tabletten, blev trött,skakis,illamående,yr och hjärtklappningar. Och nu på morgonen är förvärkarna igång igen, lite mildare idag dock men dom kommer rätt ofta.
Så idag ska jag ta det lugnt och försöka vila!

Kevin följde med Andreas syster hem igår så att jag kan ta det lite lugnt, saknar honom så jag tror jag blir tokig. Sovit 4 timmar och är trött men Andreas vägrar vakna.. Idag igen!

Längtar tills helgen, hatar att han är borta hela dagarna :(

Fått reda på att våran nya bäddmadrass levereras i veckan! Känns otroligt skönt då sängen är sä hård så den förstör min rygg..

Nu ska jag försöka slita upp gubben ur sängen eftersom hans buss går om 30 min. Sen ska jag ta upp den stackars vovven som blev kvar här i sängen och gosa och sova! :D

Godmorgon/godnatt!

Av Idaa Blomkvist - 26 februari 2014 06:06

Det där med att alltid komma försent till skolan är tydligen skitbra, trots att man blivit hotad med att bli utsparkad tidigare pga hög frånvaro.

Skitbra det här.. Trött och sur kärring, jajjemen!

Av Idaa Blomkvist - 26 februari 2014 01:28

Dags att sova... får hoppas sambon kommer upp imorgon utan att jag behövwr väcka honom i 2-3 timmar!

Vi lyckades fastna framför Baksmällan 3 så det blev lite sent.


Kevin va som vanligt skitförbannad för att han skulle behöva gå ut och kissa innan läggdags.

Idag va han så otroligt trött så han låg och drack vatten! Mattes söta lilla pojk :)


Med förvärkar och en hemsk rygg kryper jag alltså ner i sängen med hjärtat för att sova. 

Möte hos barnmorskan imorgon så det är bara att dra sig upp hur trött man än är!

Missade föräldrakursen idag för jag orkade inte åka, ska ju ta det lugnt nu framöver så inte lillen pluppar ut för tidigt!

2 veckor till får han iallafall vänta tycker jag :)


Godnatt och sov gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards