Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Idaa Blomkvist - 20 februari 2014 08:58

Smärta..
Fysisk smärta & psykisk smärta, varför?

Att vakna varenda morgon och redan då känna tårarna bränna pga smärtan, att redan då bryta ihop och undra hur man ska klara dagen. Ryggen värker,ligamenten gör ont, axlarna gör ont, benen gör ont, huvudet gör ont och sen förvärkar på det. Bryter automatiskt ihop en stund pga den fysiska smärtan.
Sen den psykiska smärtan. Min kropp gör ont, klarar inte av att göra någonting i princip. Känner mig som en värdelös flickvän/sambo. Känslan att inte räcka till, att inte kunna hjälpa till och att överlåta det mesta till min sambo, det gör ont!
Sedan hundarna, är ensam hemma på dagarna och klarar inte av att aktivera dom som dom förtjänar. Tycker synd om dom, känner mig värdelös som hundägare och sambo ännu en gång.

Arbetsförmedligen en gång i veckan. Även där känner man sig värdelös eftersom man ändå inte kan få jobb när det är 5 veckor kvar till förlossningen.

Barnmorskan varannan vecka, har gravid diabetes på det. Ännu en gång känner man sig misslyckad som människa för att man va överviktig innan graviditeten och det tjatas om vikt mm under min graviditet. Och då har jag ännu en sak att tänka på. Ska inte gå upp i vikt alls under graviditeten. Vad ska man göra då? Jo ändra matvanor och röra på sig. Men jag klarar inte av att laga mat för jag kan inte stå upp så länge, och ut och röra på mig gör jag och jag gråter varenda gång.

Hur man än gör känner man sig fet,ful,äcklig och värdelös dagarna i ända. Vad man än gör får man höra gnäll på något. Jag orkar inte.. Snälla bebis kom ut nu!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards