Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Bechtrew

Av Idaa Blomkvist - 28 februari 2014 02:11

Att ha bechtrew är inte ett dugg skönt. Det gör ont i muskler och leder främst i ryggen och man blir väldigt trött. Jag har problem med rygg och höft vilket inte direkt är ett plus under graviditeten.
Bara för att jag har bechtrew som är en osynlig sjukdom för blotta ögat så har folk väldigt svårt att förstå hur ont det gör.


Under smärtoperioderna vaknar man på morgonen och försöker hitta nya alternativ att ta livet av sig på. Efter ett tag med funderingar så skjuter man undan tanken och masar sig upp. Sen tar man en promenad med hundarna ( träning och rörelse hjälper rätt bra som smärtlindring ). Man kommer in igen, sätter sig i soffan och blir direkt stel som en pinne. Man gråter lite för att man helt enkelt blir så förbannad pga smärtan.

Sedan tar man och vilar ett tag eftersom smärta+promenad redan kört slut på en.
Man har gått upp 05.00 och redan vid 09.00-10.00 måste man vila en timme eller två.

Sedan vaknar man igen och dom där tankarna kommer tillbaka så man ligger och funderar ett tag för att sedan masa sig upp ur sängen.
Man börjar plocka lite hemma, diskar lite sen går med hundarna och då är krafterna slut igen.. Så vid 14.00 tar man ännu en vilopaus.

Sen kommer sambon hem och han vill ha mat, så det är bara att laga mat och försöka städa det sista.
Efter det hoppar man motvilligt in i duschen och tycker det är skönt med värme på kroppen. Sen hoppar man ur duschen och får ont igen pga kylan.

Sen sätta sig i soffan och kolla lite på tv, man bävar för att behöva gå där ifrån... Så vid ca 20.00 måste man lägga sig och vila IGEN för att smärtan tar alla krafter.

Sen upp igen och greja med hundar mm för att sedan sova skitdåligt hela natten pga smärta i ryggen. Sen börjar man om igen dagen efter.

Och sen vill folk att man ska åka dit och åka dit och göra det där och det där. Sen blir dom sura/besvikna när man säger att man inte orkar.
Bara för att sjukdommen inte syns behöver det inte betyda att den inte finns där. Den är smärtsam och tar all energi från resten av kroppen...

that's my everyday story!

 
 
Johanna

Johanna

28 februari 2014 07:21

Jag vet precis hur du menar. Man säger att man inte orkar för att när man väl kommer dit så är man så osocial att folk frågar om man är arg...
har inte samma sjukdom som du men jag har samma problem med trötthet ♥

http://www.engulko.wordpress.com

Idaa Blomkvist

28 februari 2014 07:37

Ja det är otroligt jobbigt.. Och får ständig huvudvärk av att musklerna spänner så bli ännu tröttare... Det är helt sjukt :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Idaa Blomkvist - 6 juni 2014 04:23

Att säga - jag bryr mig om dig och melwin. Sen ALDRIG ställa upp när jag behöver det som mest. Det gör mig så ledsen. Du är EGOISTISK! Blir så jävla trött. Väcker dig på natten för att kanske för en gångs skull mata Melwin vid 4 matningen. Då g...

Av Idaa Blomkvist - 26 maj 2014 06:10

Det roliga är att jag jobbade som en idiot för att jag inte vågade låta dig gå i någon form av skola för jag trodde du skulle hålla på med någon annan. said and done! Hade PRECIS börjat lita på dig. Jag som ALDRIG litar på människor. Och då kukar...

Av Idaa Blomkvist - 25 maj 2014 02:38

Vissa saker gör för ont. Vet inte hur du ska kunna gottgöra mig. Hur ska jag komma över det här då? Another damn problem.. Känns som om jag är värd en krogrunda. Bli full och glömma vad som hänt ett tag! Det är jag fan i mig värd! färdigdiskuter...

Av Idaa Blomkvist - 24 maj 2014 22:21

Sjukt skönt med lite åska. På så vis fick jag min pojkvän att faktiskt umgås med mig och spela kort istället för att nörda tv/film/tvspel :D ...

Av Idaa Blomkvist - 23 maj 2014 22:05

Duschen sen mysa med min sambo. Nästa helg är det dags för mig att gå ut och roa mig :D ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards